Projekt / Case

Här kan du läsa om de projekt som vi varit involverade i och vilka resultat detta givit.

Kaplans Auktioner  – Adwords

kaplansArbetet med Google Adwords startade i september 2010 och pågår fortfarande. Sedan dess har Kaplans.se haft ca 10 miljoner exponeringar på Google , nära 200 000 besökare och flera tusen nya medlemmar enbart via adwords.

Detta har lett till att Google Adwords blivit en betydande kanal för Kaplans.se gällande försäljningen.

 

Stonefactory.se – Sökmotoroptimering

Arbetet med sökmotoroptimering startade i augusti 2012 (pågår fortfarande), sedan dess har synligheten ökat ganska markant för Stonefactory som kan ses nedan (datan är hämtad från SEOlytics.com).

stonefactory

SEOlytics Visibility Rank (förkortat SVR) är ett värde baserat på sökvolym och estimerad CPC kostnad (kostnad per klick i ex Adwords) för respektive sökord. Detta ger oss ett SVR-värde för varje webbplats.

Antalet besök per månad har ökat med mer än 500% och månadsintäkterna ökat med mer än 436% sedan arbetet påbörjades.

 

 

em sajtenFotbollsem-2012.se – Sökmotoroptimering

Juni 2010 var denna site helt nystartad, 2 år senare när EM i fotboll var avgjort hade totalt 748 000 unika besökare varit på hemsidan.

Fotbollsem-2012.se var helt nystartad när arbetet påbörjades och då var målet att maximera antalet besökare inför det kommande mästerskapet. Det vi gjorde var att ranka upp sajten som nummer 1 på samtliga viktiga nyckelord. Exempel på sådana nyckelord är; EM 2012, Fotbolls-EM, Fotbolls-EM 2012 med flera.

Detta är ingen engångsföreteelse utan något som vi även gjort med andra sportsajter. Det första stora projektet var inför VM-2010 samt även inför Hockey-VM 2012.

Bilden nedan är ett exempel på vad vi åstadkommit. Under 11 juni 2012 fick sajten mer än 52 000 besök (under enbart den dagen).

besok em fotboll

XL-bygg som var huvudsponsorer för sajten var mycket nöjda med utfallet av deras annonsering. Totalt fick de mer än 5 miljoner visningar av deras banners under perioden 120501-120708.