Sponsrade länkar

Därför tycker vi att du ska använda dig av sponsrade länkar (annonser)
Du kan vara igång på bara några minuter med att driva trafik till din hemsida. Det är också väldigt kostnadseffektivt då du enbart betalar per klick. Du behöver alltså inte ligga ute med onödiga pengar, utan betalar bara för det resultat (antal klick) som ditt företag får. Att använda sig av sponsrade länkar innebär stor frihet då du själv väljer var samt på vilka sökord du vill synas, det ökar även snabbt och effektivt besökarantalet till din sajt.

Vad är sponsrade länkar?
Sponsrade länkar, som även kan benämnas PPC eller sökordsannonsering, är ett effektiv sätt för att nå publicitet utanför det vanliga sökresultatet. Dessa dyker upp när du gör en vanlig sökning, exempelvis på Google, och presenteras runtomkring sökresultatet. Genom sponsrade länkar lockar du besökare att klicka på din annons och nå fram till din sajt.

Det annonssystem som dominerar marknaden är Googles AdWords. Utöver Adwords kan du även hitta sponsrade länkar på Pricerunner, Facebook Ads, Prisjakt, Bing, Eniro med flera.

Så funkar sponsrade länkar
Som första steg när du ska börja använda dig att sponsrade länkar, så bestämmer du vilka sökord som du vill annonsera på samt att du utformar en annonstext och rubrik som leder och lockar till klick. Du bestämmer sedan en maximal kostnad och budget per dag eller månad som inte får överskridas.

Det som sedan är viktigt är att analysera, skapa och kontinuerligt utveckla din portfölj av sökord och vi ser till att du alltid får ut maximalt av din budget på Google, Facebook och Pricerunner. Som kund har du också full insyn i hela processen eftersom all sökordsannonsering redovisas med hundra procent transparens.